Call us on 2514578498

Home » Maatwerk Office oplossingen » Office sjablonen

Office sjablonen

Office sjablonen bieden een prima mogelijkheid om de huisstijl van uw bedrijf af te dwingen in alle correspondentie, zowel intern als extern. Er zijn vele manieren om Office sjablonen op te zetten en te gebruiken. Samen met u kunnen wij tot een oplossing komen die efficiënt en foutloos werkt.

Brieven

In de meeste gevallen worden sjablonen gebruikt voor brieven. Bij het maken van de brief kunt u met behulp van een dialoogvenster de benodigde adresgegevens e.d. invoeren. Deze gegevens worden vervolgens automatisch op de juiste plaats in de brief ingevuld.

Eventueel kan hierbij ook een koppeling worden gemaakt met een extern adresbestand of een CRM systeem zodat het invoeren en/of selecteren van de adresgegevens nog eenvoudiger wordt.

[Terug naar boven]

Formulieren

Ook voor complexe documenten, zoals formulieren, kunnen sjablonen een uitkomst bieden. Ook hier kan van een dialoogvenster gebruik worden gemaakt om de benodigde gegevens in te vullen.

Op deze manier kan op een overzichtelijke wijze het formulier volledig worden ingevuld. Simpel en snel.

[Terug naar boven]

Folders en boekjes

In plaats van het briefpapier toe te voegen bij het opslaan als PDF bestand is het ook mogelijk om standaard het briefpapier te tonen als onderdeel van een document en dit briefpapier dan te verbergen bij het afdrukken van het document. Deze techniek is bijvoorbeeld handig bij het maken van folders en boekjes die onregelmatig van vorm zijn en/of achtergrondafbeeldingen bevatten waar geen tekst overheen mag komen te staan.

Door het te gebruiken briefpapier al op de achtergrond te tonen weet de gebruiker precies hoe de tekst gepositioneerd moet worden, zonder dat er eerst een proefafdruk hoeft te worden gemaakt. Dit voorkomt onnodig gebruik van voorbedrukt briefpapier.

[Terug naar boven]